Wednesday, March 23, 2011

Притча за любовницата на Мирон


Видях как в полунощ се появи Червенокосата
и влизаше
ковачницата на Мирон.

Не ми повярваха мъжете, ала един от тях изрече:
– Момче,
пази се от любовницата на Мирон.

А може би това не бе любовницата на Мирон,
която през оная нощ ми каза:
– Ела,
изпий любовния ми стон.

И аз изпих греховната наслада.

Кълна се – бе от пламък нейната душа,
и любехме се чак до сутринта:
бях млад,
Червенокосата бе също млада.

Не бях я срещал милион години.

И ето –
тя отново се яви – видение от младостта,
в нощта срещу разпети петък.
Гореше в стаята ми свещ
и с пламъка се сливаше червенокосата й сянка.
Попитах я: – Защо дойде?
Тя нито дума не изрече –
остави шепа кръв и пепел
на масата,
върху която гореше призрачно свещта.

Аз знам –
любовницата на Мирон е още там, в ковачницата,
и се оглежда в огледалото си сребърно.
Тя чака мен.
Тя чака теб.
Тя чака някого от нас –
и в час неясен го отвежда.

Косите й са огненочервени.
Косите й са огненочервени.

No comments:

Post a Comment